contact! rest van dit bericht nietvoorvegetariers - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van zwagermarco - WaarBenJij.nu contact! rest van dit bericht nietvoorvegetariers - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van zwagermarco - WaarBenJij.nu

contact! rest van dit bericht nietvoorvegetariers

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

16 September 2008 | Papua Nieuw Guinea, Port Moresby

We aten gistermiddag(maandag) zoete aardappels (met een paar stukjes mals fán mám(= grasland wallaby). Dat smaakte heel lekker.
Yokkar (de man uit Gubam die voor z'n e-mail kwam zaterdag) die heeft nog
niets gestuurd, dus blijkbaar lukt het hem niet. Hij probeert op de radio te
komen.
Deze middag komen we tot Romeinen 3:20. Om 4 uur zijn de mannen echt moe en
we stoppen dan. Het plan is om wat van Esther in te typen. Maar eerst eens
kijken of de e-mail werkt. Het blijkt dat we te weinig power in de accu's
krijgen. Het was ook een koude! en bewolkte dag met af en toe een bui. Ik
maak de koppen van de accu's schoon (er staan er 4 in serie geschakeld). Katawer
maakt de zonnepanelen schoon. Het schoonmaken lijkt te werken, want ook nu
laat op de dag krijgen we 0.8 amp binnen. De transformator trekt op deze tijd van de dag teveel stroom om e-mail te kunnen sturen. De radio en het modem geven spontaan op. Ik besluit om te gaan bellen met de satelliettelefoon omdat ik een paar dagen niets van jullie heb gehoord. Het is een hoogtepunt van de dag en een bemoediging om met
jullie contact te hebben.
Voor het avondeten hadden we schildpad! Ik heb Mbatawa gezien hoe die hem slachtte. Ik kon daar niet te lang bij kijken en ben maar gaan wassen toen hij dat deed.
Maar ik kreeg dus een lekker schildpadpootje boven op mijn berg eten (ik
krijg zo'n beetje het grootste bord, maar ik laat ook over; toen ik een keer
mijn bord had leeggegeten vroeg Koretta of ik wel genoeg had). Katawer laat
me zien hoe ik het vlees van de schildpaddepoot kan halen. Het is een klein
beetje, maar wel lekker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Op werkbezoek naar Papoea Nieuw-Guinea Van 7 september tot 7 oktober gaat Marco op werkbezoek bij de Arammba’s. Waarom een werkbezoek? We zijn ontzettend dankbaar dat het werken op afstand mogelijk is. Toch is het belangrijk om ook contact met het veld te houden. Om elke dag achter de computer te zitten vraagt om veel discipline en doorzettingsvermogen. Een werkgbezoek lijkt ons goed om de voortgang van het werk verder te blijven stimuleren, zowel voor onszelf belangrijk als voor Katawer (de hoofdvertaler) en de Arammba mensen. Met aftrek van de reistijd zal Marco zo’n drie weken in het dorp van Katawer verblijven.

Actief sinds 18 Aug. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 47364

Voorgaande reizen:

07 September 2008 - 07 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: