Hoe zat het met die slangenbeet? - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van zwagermarco - WaarBenJij.nu Hoe zat het met die slangenbeet? - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van zwagermarco - WaarBenJij.nu

Hoe zat het met die slangenbeet?

Door: webmaster

16 September 2008 | Papua Nieuw Guinea, Port Moresby

Een stukje achetrgrond van Alma:
Een week voordat Marco vertrok kregen we het verontrustende bericht van Katawer dat zijn zoon Sunide door een gifslang was gebeten.
Hij ging met vrienden naar de rivier om kreeften te vangen toen hij in zijn hiel werd gebeten.
Hij kon daarna niets meer zien, niet lopen en niet spreken.
Er was gelukkig iemand van de Aid Post ter plekke en die heeft hem medicijnen gegeven en in verband gewikkeld.
(elastisch verband om de lymphe vaten stil te leggen waardoor het gif verspreid)
s'Avonds kon hij weer praten en ging het weer wat beter. Hij heeft het verband nog een paar dagen omgehad.
Een paar dagen later schreef Katawer dat het weer helemaal goed met hem ging.

Nu schrijft Marco:
Sunide's voet ziet er vreselijk uit. Ze hadden hem zo strak afgebonden (hij was laag in de hiel gebeten) dat hij op z'n voorvoet een vreselijk grote
wond heeft. Ik heb ze al dettol gegeven en ze maken het een paar keer per dag schoon. Vandaag doe ik er ook wat zalf op (ben even de naam kwijt). Ik vind eigenlijk dat de jongen antibiotica moet hebben, maar de medical hier is niet zo vlot. Ik heb zelf alleen keflex uit Rumginae.

Op werkbezoek naar Papoea Nieuw-Guinea Van 7 september tot 7 oktober gaat Marco op werkbezoek bij de Arammba’s. Waarom een werkbezoek? We zijn ontzettend dankbaar dat het werken op afstand mogelijk is. Toch is het belangrijk om ook contact met het veld te houden. Om elke dag achter de computer te zitten vraagt om veel discipline en doorzettingsvermogen. Een werkgbezoek lijkt ons goed om de voortgang van het werk verder te blijven stimuleren, zowel voor onszelf belangrijk als voor Katawer (de hoofdvertaler) en de Arammba mensen. Met aftrek van de reistijd zal Marco zo’n drie weken in het dorp van Katawer verblijven.

Actief sinds 18 Aug. 2008